Fendari eli lepuuttaja on veneen kylkeen kiinnitettävä pehmuste, joka ehkäisee kylkien vahingoittumisen esimerkiksi tuulen puskiessa venettä laituria päin.

torstai 23. kesäkuuta 2011

Leirilaulu

Viikonlopun retkellä jengillä oli niin hirvee flow päällä, että saatiin aikaan kaikkiaan 8 eri huutoa ja 3 laulua meidän lippukunnalle. Yksi laulu tehtiin Suvivirren säveleen ja se ei oikeastaan liity Fendariin vaan yleismaailmallisesti partioleireihin. Päätimmekin, että tästä tulee vielä ilmiö ja saamme laulun sanat vähintään seuraavaan Laululuvan painokseen. Tässä se siis on. Virallinen nimi puuttuu vielä. Kohta tän osaa kaikki suomalaiset partiolaiset! (Jos ei muista, niin nuotit voi katsoa vaikkapa täältä.)


Jo joutui armas aika ja aamu suloinen.
Kauheesti joka paikkaa kolottaa pikkasen.
Mut ei se mittään haittaa,
se kuuluu asiaan,
kun pellolla me maataan
ja patjaa ilman oon.

Nyt pitäisi jo nousta ja toimiin ryhtyä.
On pakko pestä hampaat ja syödä puuroa.
mä tahtoisin vain jätskii ja pullon kokista.
Se ei oo mahdollista, kun ei oo sähköä.

Sit ohjelmaan on lähtö ja pitää pakata.
Mä pakkaan ohjeen mukkaan, mut muun mä unohdan.
Mä otan mukaan vettä ja aurinkorasvaa,
myös pitää muistaa offi ja hellehattui kaks.

Ohjelmaan taasen jonotan ja istun mudassa.
Kaverit mulle nauraa, kun niil’ on alusta.
Se ei oo yhtään hauskaa, on housut kurassa
ja vaihtohousut hukkui jo eilen suihkussa.

On kello nyt jo paljon ja istun savussa.
On nuotio koht’ valmis ja laulut kasassa.
On illan paras hetki ja ollaan rauhassa,
koht’ taasen suuntaan telttaan, en sitä rakasta.

Taas kotimatka alkaa ja istun bussissa.
On olo vähän orpo ja hieman haikea.
Sain monta uutta frendii ja muistot pysyvät.
Kun vielä pääsen suihkuun on olo autuas.



-Jutta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti